Eerste week Paramariboooo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Vorm - WaarBenJij.nu Eerste week Paramariboooo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Vorm - WaarBenJij.nu

Eerste week Paramariboooo!

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve vriendjes en vriendinnetjes!

Woensdag 7 mei 10:20 zal ik nooit vergeten. Het begin van het grote avontuur! Omdat ik niet wéér een vliegtuig wilde missen zouden we rond 07:00 op Schiphol zijn. Jaja, Linda vroeg der bed uit! Om 06:00 wilde we vertrekken naar Sandra in Delft, waar Sylvia al zou zijn zodat we samen met mams en Emma naar Schiphol konden. Om 05:41 roept mijn mams verschrikt naar boven dat we ons hebben verslapen! Dus een geweldig begin van een zenuwslopende dag kan ik wel zeggen. Uiteindelijk alles nog netjes op tijd gehaald waardoor we rond 08:00 koffie zaten te drinken bij de Burger King @ Schiphol, waar paps, Martine en Eddy waren aangesloten. Daarop volgde nog een laatste sigaretje met mams, Syl en Martine. Dat is eigenlijk best gek moet ik zeggen!

Daarna kwam het grote moment om door de ‘poorten richting avontuur’ te gaan. Wat was het emotioneel. Tranen met tuiten omdat ik afscheid moest nemen van de allerliefste mensen op de wereld. Uiteraard had ik er gigantisch veel zin in om in dat vliegtuig te stappen en een gave tijd tegemoet te gaan, maar afscheid nemen sucks.
Dan uiteindelijk aangekomen in het vliegtuig! Vliegreis verliep top! Helaas geen eigen tv’tje om films te kijken (waren kapot in onze stoelen). Marise sliep al bij het opstijgen, respect hoor! Ik heb vrijwel geen oog dichtgedaan maar de tijd vloog eigenlijk voorbij. En dan stap je uit rond 15:00 Surinaamse tijd. Je loopt op tegen een muur van warmte en moet een tijd wachten om door de douane te mogen maar dan heb je ook wat! Hierna nog een uurtje in de taxi waardoor we rond 18:00 aankwamen in de Mozartstraat 118. En wat een warm en hartelijk onthaal! Echt heel erg fijn na zo’n emo-dag. Verder op de eerste avond iedereen beetje leren kennen en dan toch echt gaan slapen, want geloof me je bent gesloopt.

Donderdag meteen een afspraak met onze contactpersoon wat erg fijn verliep. Zo’n ziekenhuis is wel een wereld van verschil! Vrijdagochtend toch maar fietsen gehuurd bij de eigenaren van het complex. Eindelijk even de stad een beetje verkennen. Meteen de palmentuin gezien en heerlijk bij de waterkant een drankje gedaan en heerlijke nasi gegeten!
Vrijdagavond was meteen party-avond aangezien 3 meiden uit het huis jarig waren geweest. Daarom hadden zij de party-bus afgehuurd, dus weer een ervaring rijker! Het was een top-avond!
Verder lekker uitgebrakt het weekend en een filmpje gepakt bij de Hermitage Mall. Wat een geweldige bioscoop! Naast dat het (naar mijn mening) spotgoedkoop is ook nog eens heerlijke stoelen om in weg te zakken. En ik durf het bijna niet toe te geven maar op de derde dag in Suriname hebben we kapsalon gegeten, hahaha. De roti moeten we nog proberen maar gelukkig hebben we daar nog even de tijd voor.

Maandag onze eerste dag gehad! Helaas kunnen we nog niet meteen beginnen aangezien er nog geen lijst beschikbaar is en de medisch ethische commissie nog niet helemaal officieel is. Vandaar dat we dinsdag hebben meegelopen met een arts op de HIV-poli. Erg indrukwekkend om mee te maken, moet ik zeggen.
Vandaag hebben we samen in de ‘dossierkast’ gezeten om patiëntendossiers door te spitten zodat we kunnen beginnen met de databank. Hahaha i know, klinkt super saai maar dat valt reuze mee!

Komend weekend gaan we, samen met nog 7 anderen uit het huis een trip maken naar Bigi Pan. Dit is een moesachtig gebied met prachtige dieren blijkbaar. Dus we zijn erg benieuwd naar het weekend! De foto’s volgen nog!
Ik hoop niet dat jullie in slaap zijn gevallen na dit langdradige verhaal waarin ik alles graag wil delen met jullie :)! Aangezien het internet hier niet top is, kan ik niet garanderen dat ik snel en veel reageer waarvoor 1000x sorry!!

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes! Maakt me gelukkig!
Dikke knuffel en kussen vanuit Paramaribo! xxx

  • 14 Mei 2014 - 23:26

    Elvira (zus Van Marise):

    Heerlijk genieten zo! Ik kijk uit naar de volgende verhalen, foto's :-D

  • 14 Mei 2014 - 23:26

    Tim:

    Geweldig om te lezen lieve Lin! Zo te horen heb je het enorm naar je zin daar. Geniet er maar met volle teugen van want hier is het maar koud en nat! Hoop snel weer een leuk nieuw verhaal te lezen! Doe marise de groetjes. Xx

  • 14 Mei 2014 - 23:47

    Arielle :

    Hey lin, super leuk om te lezen en ben absoluut niet in slaap gevallen! Leuk vooruitzicht jullie weekend, ben benieuwd naar de foto's! :) heel veel plezier alvast en vooral genieten allebei:) see ya bij het volgende verhaal! Xx

  • 14 Mei 2014 - 23:55

    Monique Alferink:

    Wat fijn lieve Linda dat je het zo naar je zin hebt ook ik ben zeker niet in slaap gevallen maar ja wat wil je ik ben je moederrrrrrrrr dus liefde voor altijd in mijn hart voor jou. Slik wat een heftig afscheid was t he mop als ik er nog aan terug denk schiet ik weer vol maar ja wat wil je 7 maanden zonder mijn liefie , mijn allessie en zeker de laatste tijd voor je weg ging mijn steun en toeverlaat, maar wat gun ik het je wat een avontuur, nou liefie veel plezier t weekend en tot de skype dan laat ik je t nieuwe huis zien. LOVE YOU SOOO MUCH

  • 15 Mei 2014 - 00:03

    Mau:

    Super leuk lin! Die Marise haha gelijk tukken wanneer ze kan! Doet me denken aan de busreis naar Praag ;-)

    Leuk ook dat Julie zoveel contact al hebben met het huis! Heel veel plezier nog!

    Dikke dikke kus ook aan Marise!

  • 15 Mei 2014 - 05:22

    Bea:

    Lieve Linda

    Ja het zal een enorme overgang zijn van het "westerse" snelle leven naar het "rustigaan tempo" in suriname..
    Het feit al dat die lijst en de mec nog niet rond waren zeggen iets over hoe ze georganiseerd zijn en dat het wat later klaar kan zijn is niet anders. Het geeft jullie de gelegenheid om te onthaasten en andere zaken/dingen mee te maken.

    Nou Linda gogo!! voor je onderzoek maar bovenal voor het avontuur!
    Komend weekend klinkt al als, kijk uit voor de "beestjes" , smeren en drink cola (voor je darmen) ofzo
    Heel veel plezier en werk ze op surinaamse tempo (doen wij ook hoor op westers tempo)
    Hier wordt het de komende dagen aangenaam weer met een zonnetje

    Mis je al behalve je dierbare iets?
    Laat nog even je adres weten voor een leuk ....

    Liefts Be xxx

  • 15 Mei 2014 - 07:28

    Bianca Koerten :

    Wauwww klinkt echt super!! Pas goed op jezelf Lin! X

  • 15 Mei 2014 - 08:01

    Jacqueline:

    Hoi Lin,

    Zeker niet in slaap gevallen superleuk om te lezen allemaal. Ik kijk uit naar het volgende verhaal en natuurlijk de foto's, heel veel plezier dit weekend

    Diike kus xxx

  • 15 Mei 2014 - 08:27

    Sandra:

    Hallo liefie. Wat gaaf gedaan lin. Hier valt echt niemand van in slaap hoor. Ben erg benieuwd naar de partybus avonturen haha. Veel plezier en tot je volgende verhaal. Dikke kussen van ins allemaal xxxx

  • 15 Mei 2014 - 09:12

    Desiree:

    Hoi lieve Linda

    Wat onwijs leuk om je verhalen op deze manier mee te kunnen lezen!! Zo te lezen heb je het super naar je zin, super! Heel veel plezier en kijk uit naar je volgende blog

  • 15 Mei 2014 - 10:10

    Martine En Jelle:

    Je enthousiasme spat van het Scherm! Zustertjes Prik Prik! Ik zie jullie al helemaal zitten: dozen vol patientendossiers: bedolven onder de paparassen! =P Ga & Geniet Meiden! Lieve Knuffels uit Breda!

  • 15 Mei 2014 - 10:46

    Maxime:

    Aaaahhhh wat heerlijk schat!! Super leuk dat je zulke leuke huisgenootjes hebt en dat je meteen op avontuur gaat daar! Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor.. Heel veel succes met je onderzoek en binnenkort even skypen?

    Dikke knuffel en kus
    Maxime

  • 15 Mei 2014 - 22:01

    Lisanne:

    Aah leuk geschreven! Zeker niet saai, wil alles weten wat jullie daar uitspoken ;) ben benieuwd naar de foto's! Tot de volgende en veel plezier van het weekend! Xxx

  • 16 Mei 2014 - 15:01

    Corine:

    wat leuk om te lezen!!

  • 16 Mei 2014 - 21:06

    Rie Bergers Oma Van Marise:

    wel leuk om zo op de hoogte te blijven
    een leuk verslag hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 4487

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: