Jarig zijn in Su! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Vorm - WaarBenJij.nu Jarig zijn in Su! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Vorm - WaarBenJij.nu

Jarig zijn in Su!

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

24 jaar worden in Su! Stiekem zag ik er toch een beetje tegen op om alle lieve mensen te moeten missen op me verjaardag. Maar wat een heerlijke dag heb ik gehad hier! De dag voor me verjaardag heb ik 3 taarten gebakken, nouja gebakken… 2 kwarktaarten en 1 monchou-taart door gebrek aan een oven. Iedereen hier was er in ieder geval blij mee! Naar het AZP had ik cakejes meegenomen zodat het personeel van de interne poli ook wat lekkers hadden. En natuurlijk nog even geproost met lieve mams en Em op me 24ste! ’s Avonds zijn we met een hele groep gaan eten bij Sarinah’s. Dit is een indisch restaurant waar de rijsttafels verrukkelijk zijn! Dus onder het genot van een wijntje een heerlijke avond gehad. Als klap op de vuurpijl werd er nog keihard voor me gezongen én kreeg ik een t-shirt met lieve teksten en een fles Borgoe (uiteraard weer drank voor Linda). Al met al een geweldig dag, waarvoor dank aan de lieve mensen hier!

Verder zijn we met een groepje 31 mei naar een Surinaams kickboxgala geweest. Onwijs leuk! Surinaamse kickboxers tegenover Braziliaanse kickboxers. Leuke gevechten gezien!

Eerste kakkerlak in me (bad)kamer is trouwens ook een feit! En als echte held op sokken heb ik bij Marise gedoucht en ’s middags gevraagd of iemand álsjeblieft die kakkerlak uit me douchegordijn wilde halen. Hahaha gelukkig een stoere chick hier in huis die zo lief was me te helpen, thanks Anke! Het lijkt wel of er een bord buiten hangt want 2 dagen later wederom een kakkerlak! Thank god nóg een stoere chick in huis, thanks Charlotte!

Vrijdag 13 juni 2014; Spanje-Nederland. Wat een geweldige dag! We hebben in het huis geen TV dus moesten we ons allen verplaatsen naar ’t Vat waar giga schermen hingen en wij op de 2de rij konden meegenieten!

Het weekend van 14-15 juni zijn we naar Matapica geweest met zijn 10en. Hier komen de leatherbackschildpadden en soepschildpadden aan land om hun eieren te leggen om vervolgens weer terug naar zee te gaan. Wat een prachtig gezicht om de natuur zo te mogen meemaken! Verder was de trip goed verzorgd en met erg gezellige mensen!

Het was ook heerlijk om Maisy Lobman hier in Suriname te zien afgelopen week! Helaas nog niet veel tijd gehad om bij te kletsen doordat ik afgelopen weekend weg was maar dat komt goed!

Ook het onderzoek gaat goed! Het einde van het data verzamelen (in de dossierkast) is in zicht dus we schieten goed op! Hopelijk kunnen we komende 2 weken beginnen met patiënten benaderen voor het afnemen van de vragenlijsten.

Tot snel lieve mensen! Bigi brasa! xx

  • 17 Juni 2014 - 21:47

    Desiree:

    Hoi Linda
    Leuk om weer een stukje mee te lezen over je Surinaamse avontuur!!
    Zo te lezen heb je het geweldig daar! Geniet er van!
    Groetjes Dees

  • 17 Juni 2014 - 22:06

    Lisette Hulskes:

    Nog gefeliciteerd! Hihi Leuk geschreven! Xx Liset

  • 19 Juni 2014 - 18:52

    Bea:

    Hoi Linda

    Naast je stage ben je goed bezig en leer je iets over cultuur en het land zelf!
    Goed bezig! En leuk dat je Maisy gezien hebt doe haar maar de groeten mocht je nog een keer afspreken.
    En ondertussen lust je van alles en leef je naast allemaal kruipende beesten!
    Nog veel plezier! Gr ♥Bea

  • 23 Juni 2014 - 13:44

    Tien:

    Ahhhh Kakkerlakken!! Altijd feest: die wisten dat je jarig was en dachten: we gaan eens op visite! =P
    Het hoort er allemaal bij! Geniet Lieverd!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 4486

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 10 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: