Het huis op water! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Vorm - WaarBenJij.nu Het huis op water! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Vorm - WaarBenJij.nu

Het huis op water!

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Jaja hier is ze weer! Weer met een jaloersmakend verhaal incl. foto’s!
Afgelopen weekend (17-18 mei) zijn we namelijk naar Bigi Pan geweest. We zijn met een groep van 9 vertrokken (helft van onze huisgenootjes) en eenmaal bij de boot bleken nog 2 Belgische meiden mee te gaan. Erg gezellige groep! Na een rit van 08:00 tot 12:30 in een krakkemikkig busje waren we blij eruit te mogen. Toen gingen we dobberend over de Nickerie-rivier richting onze accommodatie. Máár niet zonder eerst even te sporten! We mochten de 2 boten, waarvan 1 met al onze tassen, over een sleephelling trekken. Nouuuu op het middaguur in de volle zon is dat best warm kan ik nu uit ervaring vertellen. Gelukkig zijn er foto’s anders weet ik zeker dat ¾ niet geloofd dat ik mee heb geholpen :P. Maar OMG wat was het het waard. Om te zien hoe die huizen op het water staan is adembenemend.

We zaten absoluut in het mooiste en meest luxe huis (thank god!) met een onwijs lieve gastvrouw/familie. Toen we eenmaal gesetteld waren en even hadden mogen zonnen op de steiger was het tijd om ons eigen avondeten te vangen: vissen dus. Er werd een net gespannen in de rivier waarop werd gezegd: jullie gaan het water in en slaan met stokken op het water om de vissen in het net te drijven. Naja, dan doe je dat natuurlijk! Het moet er ge-wel-dig hebben uitgezien; een paar blanken die door het water banjeren, wat zullen ze hebben gelachen die locals. Maar de vangst was heerlijk: krab en vis! De krab was heerlijk pittig bereid, maar dan bedoel ik lippen branden & loopneus pittig! ’s Avonds zijn we met 3 boten op kaaimantocht geweest. Wat een prachtige sterrenhemel was het, echt genieten! En uiteindelijk een kaaiman gevangen én de volgende dag als lunch gehad. Wat een ervaring! We hebben tot de late uurtjes op de steiger gezeten en heerlijk gekletst inclusief de lokale drank borgoe. Na 3 glazen smaakt het best lekker :)!
Zondag hebben we nog een heerlijk modderbad gehad. Helaas niet echt een zijde-zacht huidje aan overgehouden maar wel onwijs gelachen!

Al met al konden we er weer tegenaan afgelopen week! Een week waarin we het ‘saaie’ deel (lees: in een dossierkast patiëntendossiers verwerken) bijna hebben afgerond. Verder zijn we donderdag en gister wezen stappen! Eruggg gezellig weer!

Dikke Surinaamse kus!!

• 24 Mei 2014 - 18:32

Mau:

Leuk lin! Een kaaiman?! Dat t lkkr is?!;)
    Leuk om te lezen allemaal!! Veel plezier nog en geniet! M
    X